haiii semuaa,
laptop rosak!! bila laptop rosak, rasa macam dah tak up to date.. banyak betul tertinggal.. dulu tak payah kongsi-kongsi, nak main sampai terbakar pun boleh(dah terbakar dah pun).. yang buat tambah sakit hati lagi, dia terbakar time sangat sangat diperlukan.. over laa ko laptop.. kan dah sekarang jadik perhiasan kat rumah aku..
yang leceh bila pakai laptop orang lain nih, sumer nak kena log in.. dulu kat laptop sendiri tak payah pun.. smpai sekarang nak log in youtube tak ingat password.. tambah tambah stress.. love u laa laptop..
Sunday, April 24, 2011
Wednesday, April 13, 2011
nama saya..
haii semua orang,
sebenarnya sekarang tengah buat my thesis. tapi rambut dah panjang pastu masuk masuk mata.. pastu jadik gatal gatal sebab tercucuk cucuk rambut.. sekarang dah fed up.. malas dah.. memandangkan nak facebook pun dah boring,, nak search ape pun tak tau.. pastu search laa maksud FARAH ASHIKIN... sebab tadi cakap dengan fifa ashikin tu takde maksud.. rupa rupanya ade laa.. adeyh..
FARAH
farah bermaksud kegirangan / joy.. jadi aku buat kesimpulan bahawa kehadiran aku memberi kegembiraan kepada semua orang.. terima kasih..
tak pernah guna pun ashikin nih.. kesian kat dia.. takpe memandangkan maksud dia tingkat tertinggi dalam perasaan cinta i simpan untuk future husband i laa *pengsannn.. nanti future husband i panggil ashikin (tingkat tertinggi dalam perasaan cinta), i sebagai ashikin (tajam seperti pisau).. ok
yang paling penting dan jelas sekali ialah aku seorang yang amanah dan harum.... kalau digabungkan farah ashikin tu akan memberi maksud si gembira yang setajam pisau.. gerun tak??? kombinasi yang menarik.. terima kasih kepada mak ayah dan atuk kerana memberi nama saya..
p/s: i just can't get enough
sebenarnya sekarang tengah buat my thesis. tapi rambut dah panjang pastu masuk masuk mata.. pastu jadik gatal gatal sebab tercucuk cucuk rambut.. sekarang dah fed up.. malas dah.. memandangkan nak facebook pun dah boring,, nak search ape pun tak tau.. pastu search laa maksud FARAH ASHIKIN... sebab tadi cakap dengan fifa ashikin tu takde maksud.. rupa rupanya ade laa.. adeyh..
FARAH
farah bermaksud kegirangan / joy.. jadi aku buat kesimpulan bahawa kehadiran aku memberi kegembiraan kepada semua orang.. terima kasih..
| FARAH | |
| F | Fleksibel |
| A | Amanah |
| R | Ramah |
| A | Alim |
| H | Harum |
| Apa ada pada nama? | |
nampak tak??.. semua di atas adalah benar.. takde tipu tipu.. terbukti laa orang yang nama farah ni memang bagus orangnya..
ASHIKIN
ok.. banyak kali aku google yang ni.. banyak yang kata takde dalam rekod laa.. keji tau.. bukan tu maksud ashikin.. pastu jumpa satu blog ni dia kata kate maksud ashikin ialah tingkat tertinggi dalam perasaan cinta kepada sesuatu atau seseorang.. pastu dia tambah lagi ashikin diambil dari 'siqqin' yang bermaksud tajam seperti pisau..
| ASHIKIN | |
| A | Amanah |
| S | Suci |
| H | Harum |
| I | Ikhlas |
| K | Komited |
| I | Idealistik |
| N | Naif |
| Apa ada pada nama? | |
tak pernah guna pun ashikin nih.. kesian kat dia.. takpe memandangkan maksud dia tingkat tertinggi dalam perasaan cinta i simpan untuk future husband i laa *pengsannn.. nanti future husband i panggil ashikin (tingkat tertinggi dalam perasaan cinta), i sebagai ashikin (tajam seperti pisau).. ok
yang paling penting dan jelas sekali ialah aku seorang yang amanah dan harum.... kalau digabungkan farah ashikin tu akan memberi maksud si gembira yang setajam pisau.. gerun tak??? kombinasi yang menarik.. terima kasih kepada mak ayah dan atuk kerana memberi nama saya..
p/s: i just can't get enough
Monday, April 11, 2011
ten ways see thai ghost..
dear semua orang,
tadi boring boring than i decided to watched this movie..
sorry laa movie yang aku tengok ni tertinggal zaman sikit..
tadi boring boring than i decided to watched this movie..
sorry laa movie yang aku tengok ni tertinggal zaman sikit..
sebenarnya tak habis pun tengok lagi.. cerita hantu thai kan.. biasa laa.. terkejut gila nak mati.. siap mata terkeluar lagi.. adeyh.. tapi movie ni serius seram.. maybe sebab aku duduk kat hujung office ni pastu semua orang takde kat level nih.. kalau tengok ramai ramai tak takut kot..
sinopsis (copy je) :
in Thailand, Chongkwai is welcoming his friends Ted and his cousin May and Kofei and his girlfriend April from Hong Kong. While in a tourist tour, they see an accident on the road, and when they return to Chongkwai's home, they decide to tell ghost stories. Chongkwai shows them a mystic book with ten ways to see spirits and they decide to follow the procedures. When Kofei vanishes, April tries to fin him, while Ted and May runs back to Hong Kong. But the spirits do not leave them and insist to play with them. Ted and May return to Thailand trying to stop seeing ghosts.
tapi cerita hantu thai ni menggelikan laa.. dah laa hantu huduh pastu tak tau laa nak cakap macam mana... tapi hero dia punya muka macam pakwe yuna tu laa..
p/s: btw cerita ni dah lama.. saja je nak story kat sini.. :)
Thursday, April 7, 2011
born this way..
haii universe!!
entry takde kena mengena dengan tajuk.. siang tadi tengok video clip lady gaga tuh.. lady gaga punya video semua pelik.. orang semua nak jadik cantik cantik tapi dia nak jadik hodoh.. pape ntah.. nasib baik lagu best best..
fyi, sekarang nih tengah menghitung hari.. hari hari terakhir sebagai trainee kat ktmb ni kan.. macam sekejap je.. kadang kadang rasa macam lama gak laa.. lepas nih siapkan projek paper, cari kerja, cari kerja, cari kerja, cari duit, cari jodoh.. sibuk kan??
jerawat makin teruk laa.. jerawat besar jerawat kecik semua ada.. very the menyampah.. makan salah ke?? takde makan kacang pulak.. rasa nya salah produk nih.. memang laa muka kurang berminyak tapi jerawat naik teruk gila.. mula mula ingat kesan sampingan sebab tukar produk baru.. tapi dah nak dekat sebulan dah kira tak normal.. lepas ni pakai scrub guna hampas kelapa laa.. tradisional sikit..
pastu kan kalau salah makan, especially yang pedas pedas ni kan, perut senang pedih laa.. kesan tak makan sayur ke tuh?? tak kan?? tapi kalau kata muka jerawat sebab tak makan sayur...... diterima.. dulu tak macam tuh.. ok je.. sekarang pulak tak boleh tetiba.. aishh
entry takde kena mengena dengan tajuk.. siang tadi tengok video clip lady gaga tuh.. lady gaga punya video semua pelik.. orang semua nak jadik cantik cantik tapi dia nak jadik hodoh.. pape ntah.. nasib baik lagu best best..
fyi, sekarang nih tengah menghitung hari.. hari hari terakhir sebagai trainee kat ktmb ni kan.. macam sekejap je.. kadang kadang rasa macam lama gak laa.. lepas nih siapkan projek paper, cari kerja, cari kerja, cari kerja, cari duit, cari jodoh.. sibuk kan??
jerawat makin teruk laa.. jerawat besar jerawat kecik semua ada.. very the menyampah.. makan salah ke?? takde makan kacang pulak.. rasa nya salah produk nih.. memang laa muka kurang berminyak tapi jerawat naik teruk gila.. mula mula ingat kesan sampingan sebab tukar produk baru.. tapi dah nak dekat sebulan dah kira tak normal.. lepas ni pakai scrub guna hampas kelapa laa.. tradisional sikit..
pastu kan kalau salah makan, especially yang pedas pedas ni kan, perut senang pedih laa.. kesan tak makan sayur ke tuh?? tak kan?? tapi kalau kata muka jerawat sebab tak makan sayur...... diterima.. dulu tak macam tuh.. ok je.. sekarang pulak tak boleh tetiba.. aishh
pekerja berkaliber
abaikan orang ktmb tuh
rindu rumah!!
tak sabar nak raya lagi
kagum sampai tak sempat nak posing
nak pegi penang lagi..
tapi fobia dengan nasi kandar.. peh liss
lagu nih super duper best
p/s: gambar takde kena mengena dengan topic
p/s/s: video pun.. tp beliau hot
p/s/s/s: perut pedih lagi.. :( :(
p/s/s/s/s: dah makn dah faymes bowl tuh.. tak faymes sgt la rasa dia..
Saturday, April 2, 2011
OMG!!
hai universe!!!
waahh.. anuar zain dekat melodi..
gila gila hensem.. *pengsannnn
cantik kulit dia.. liciiinnn.. erk
rambut baru yang menawan..
gaya yang gentleman
suka suka suka suka
i love u damn so much!!
p/s: mood ~~ HISTERIA
p/s/s: kita sama kann x kawen lagi!!
p/s/s/s: btw gentleman i dah curang :(
waahh.. anuar zain dekat melodi..
gila gila hensem.. *pengsannnn
cantik kulit dia.. liciiinnn.. erk
rambut baru yang menawan..
gaya yang gentleman
suka suka suka suka
i love u damn so much!!
p/s: mood ~~ HISTERIA
p/s/s: kita sama kann x kawen lagi!!
p/s/s/s: btw gentleman i dah curang :(
Thursday, March 31, 2011
jangan hubungi saya selepas 12 malam...
hello universe,
tajuk bunyi macam bisneswomen je kan... hahaha.. pukul 12 malam adalah masa bersama keluarga.. sebenarnya maksudnya camnih: pukul 12 malam tu time aku dah tido.. pukul 11 aku dah tido sebenarnya.. sekarang pukul 9.40 ni pun aku dah ngantuk.. ok type laju laju..
pantang laa kalau orang buat miss call or call time time macam tu kan.. sorry i takde boyfriend (motip tulis kat sini??) so tak alert laa dengan bunyi bunyi telefon nih.. bila balik umah je telefon tu tak keluar beg dah.. tak peduli pun kondisi dia camer.. ade bateri ke tak.. than, bila nak tidur barulah cari henfon.. nak set alarm laa kununnya walaupun tak sempat nak set dah tido.. so jarak telefon tu dengan aku sangat laa dekat..
sebenarnya point nak cakap ialah aku terkejut.. aku punya mind set kalau orang telefon malam malam nih mesti ade emergency kan?? macam risau.. boleh gugur jantung uolss.. tak suka.. pastu bila dah angkat just nak tanya ko sihat?? ko tengah buat ape?? paling aku marah kalau aku tak boleh tido balik lepas tu.. geram geram.. kalo miss call lagi laa aku sakit hati.. mesej takpe.. kemungkinan untuk aku bangun sebab dengar bunyi mesej adalah tipis..
btw, besok balik umah!! terujaaa!! dah lama tak balik.. hehehe.. tapi abang askar aku dah takde laa plak.. posting jauh jauh lagi.. takde orang nak kawan aku sampai tren berlepas..
p/s: beg tak kemas lagi.. kemas pagi besok sempat tak??
p/s/s: kenapa mandi pagi lagi lama dari mandi petang??
p/s/s/s: aiskrim vanilla boleh sembuhkan food poisoning?? penawar terhebat!! suka!!
tajuk bunyi macam bisneswomen je kan... hahaha.. pukul 12 malam adalah masa bersama keluarga.. sebenarnya maksudnya camnih: pukul 12 malam tu time aku dah tido.. pukul 11 aku dah tido sebenarnya.. sekarang pukul 9.40 ni pun aku dah ngantuk.. ok type laju laju..
pantang laa kalau orang buat miss call or call time time macam tu kan.. sorry i takde boyfriend (motip tulis kat sini??) so tak alert laa dengan bunyi bunyi telefon nih.. bila balik umah je telefon tu tak keluar beg dah.. tak peduli pun kondisi dia camer.. ade bateri ke tak.. than, bila nak tidur barulah cari henfon.. nak set alarm laa kununnya walaupun tak sempat nak set dah tido.. so jarak telefon tu dengan aku sangat laa dekat..
sebenarnya point nak cakap ialah aku terkejut.. aku punya mind set kalau orang telefon malam malam nih mesti ade emergency kan?? macam risau.. boleh gugur jantung uolss.. tak suka.. pastu bila dah angkat just nak tanya ko sihat?? ko tengah buat ape?? paling aku marah kalau aku tak boleh tido balik lepas tu.. geram geram.. kalo miss call lagi laa aku sakit hati.. mesej takpe.. kemungkinan untuk aku bangun sebab dengar bunyi mesej adalah tipis..
btw, besok balik umah!! terujaaa!! dah lama tak balik.. hehehe.. tapi abang askar aku dah takde laa plak.. posting jauh jauh lagi.. takde orang nak kawan aku sampai tren berlepas..
p/s: beg tak kemas lagi.. kemas pagi besok sempat tak??
p/s/s: kenapa mandi pagi lagi lama dari mandi petang??
p/s/s/s: aiskrim vanilla boleh sembuhkan food poisoning?? penawar terhebat!! suka!!
Wednesday, March 30, 2011
saya anti sayur!!
heyy universe,
tadi lepas buat questionnaire membunuh tu (jangan laa salah lagi.. tak larat dah nak buat soalan nih.. jawab soalan lagi senang dari buat soalan ok!!) aku pun baca laa blog susu sejat tu kan.. tu yang entry pasal kawan dia tak makan sayur tuh..
waah samalah kita tak makan sayur!! sayur tak sedap.. rasa dia pelik.. kalau boleh sekecik kecik sayur tu tak boleh masuk dalam mulut.. nanti rosak selera.. tapi bukan semua sayur yang aku tak makan.. kobis aku makan!! kacang panjang makan!! tomato makan!! tapi depends dengan cara masak laa kan.. kalo kat kedai punya tak suka laa.. kalau home made punya aku bedal je.. cuma tak makan sayur yang berklorofil nih.. yang hijau hijau pelik nih..
risau gak bila si susu tu cerita kawan dia selalu pening kepala.. maybe bukan sebab tak makan sayur kot (suka hati aku je).. mak cakap kalau nak kulit licin kena makan sayur.. kawan mak cakap "kena paksa anak akak makan sayur".. tapi anak mak memang takkan makan sayur...
p/s: kena beli supplement nih..
p/s/s: teringin nak makan kfc famous bowl.. xde sayur punnn
tadi lepas buat questionnaire membunuh tu (jangan laa salah lagi.. tak larat dah nak buat soalan nih.. jawab soalan lagi senang dari buat soalan ok!!) aku pun baca laa blog susu sejat tu kan.. tu yang entry pasal kawan dia tak makan sayur tuh..
waah samalah kita tak makan sayur!! sayur tak sedap.. rasa dia pelik.. kalau boleh sekecik kecik sayur tu tak boleh masuk dalam mulut.. nanti rosak selera.. tapi bukan semua sayur yang aku tak makan.. kobis aku makan!! kacang panjang makan!! tomato makan!! tapi depends dengan cara masak laa kan.. kalo kat kedai punya tak suka laa.. kalau home made punya aku bedal je.. cuma tak makan sayur yang berklorofil nih.. yang hijau hijau pelik nih..
risau gak bila si susu tu cerita kawan dia selalu pening kepala.. maybe bukan sebab tak makan sayur kot (suka hati aku je).. mak cakap kalau nak kulit licin kena makan sayur.. kawan mak cakap "kena paksa anak akak makan sayur".. tapi anak mak memang takkan makan sayur...
p/s: kena beli supplement nih..
p/s/s: teringin nak makan kfc famous bowl.. xde sayur punnn
Subscribe to:
Posts (Atom)


