Pages

Wednesday, April 13, 2011

nama saya..

haii semua orang,

sebenarnya sekarang tengah buat my thesis. tapi rambut dah panjang pastu masuk masuk mata.. pastu jadik gatal gatal sebab tercucuk cucuk rambut.. sekarang dah fed up.. malas dah.. memandangkan nak facebook pun dah  boring,, nak search ape pun tak tau.. pastu search laa maksud FARAH ASHIKIN... sebab tadi cakap dengan fifa ashikin tu takde maksud.. rupa rupanya ade laa.. adeyh..

FARAH
farah bermaksud kegirangan / joy.. jadi aku buat kesimpulan bahawa kehadiran aku memberi kegembiraan kepada semua orang.. terima kasih..

FARAH
FFleksibel
AAmanah
RRamah
AAlim
HHarum
Apa ada pada nama?

nampak tak??.. semua di atas adalah benar.. takde tipu tipu..  terbukti laa orang yang nama farah ni memang bagus orangnya..

ASHIKIN
ok.. banyak kali aku google yang ni.. banyak yang kata takde dalam rekod laa.. keji tau.. bukan tu maksud ashikin.. pastu jumpa satu blog ni dia kata kate maksud ashikin ialah tingkat tertinggi dalam perasaan cinta kepada sesuatu atau seseorang.. pastu dia tambah lagi ashikin diambil dari 'siqqin' yang bermaksud tajam seperti pisau.. 

ASHIKIN
AAmanah
SSuci
HHarum
IIkhlas
KKomited
IIdealistik
NNaif
Apa ada pada nama?

tak pernah guna pun ashikin nih.. kesian kat dia.. takpe memandangkan maksud dia tingkat tertinggi dalam perasaan cinta i simpan untuk future husband i laa  *pengsannn.. nanti future husband i panggil ashikin (tingkat tertinggi dalam perasaan cinta), i sebagai ashikin (tajam seperti pisau).. ok


yang paling penting dan jelas sekali ialah aku seorang yang amanah dan harum.... kalau digabungkan farah ashikin tu akan memberi maksud si gembira yang setajam pisau.. gerun tak??? kombinasi yang menarik.. terima kasih kepada mak ayah dan atuk kerana memberi nama saya.. 


p/s: i just can't get enough




6 comments:

Fantastic Ajane said...

dua2 ada amanah & harum.. x syak lagi hehhe..:)

Caliph of Allah said...

nice name and nice meaning..agak2, kalau nama kulat camne eh maksudnya?hehe

sue perbs.. said...

haha... nanti nk pnggil ko ashikin ar..

farah ashikin said...

FA: haha.. terbukti!!
kulat: mesti super duper maksud dye
sue: aku simpan utk future husband la :)

afifahadit said...

memang tajam kate2 ko nyah!!! makin jht!! muahaha

farah ashikin said...

fifa: matang dah kan.. hehehehe