Pages

Sunday, December 11, 2011

douglas malloch berkata:

If you can't be a pine on the top of the hill
Be a scrub in the valley--but be
The best little scrub by the side of the rill;
Be a bush if you can't be a tree.
If you can't be a bush be a bit of the grass,
And some highway some happier make;
If you can't be a muskie then just be a bass--
But the liveliest bass in the lake!
We can't all be captains, we've got to be crew,
There's something for all of us here.
There's big work to do and there's lesser to do,
And the task we must do is the near.
If you can't be a highway then just be a trail,
If you can't be the sun be a star;
It isn't by size that you win or you fail--
Be the best of whatever you are!


Saturday, December 3, 2011

pet lover

actually i'm not lover... x suka haiwan.. tapi x benci ok.. kalau mereka tak kacau saya, saya pun tak akan mereka.. tapi tadi jalan jalan and singgah dekat satu pet shop.. i saw a very cute hamster.. rasa macam nak baling baling.. tapi kalau beli mesti takde orang nak jaga.. komitmen besar tuh.. i lagi prefer bela ikan than binatang bulu bulu tuh..

dekat tempat kerja ade satu ekor anjing yang menyakitkan hati.. suka meleset-leset kat orang lain.. aku patah balik kalau nampak dia.. teuk kena bahan ngan orang lain.. memang celaka laa.. siap ko anjing.. aku baling beras satu guni kat ko nanti.. berani laa dekat..

its more than three month i keje kat situ.. still lagi seronok.. huhu.. sometime kerja sangat banyak but semua orang kat situ buat kerja dengan cara yang menyeronokkan..

Friday, November 18, 2011

MUET

my sister have her Muet today.. ahakz.. tibe2 teringat time amek muet dulu.. memang sengsara.. tp yang time oral je laa.. bile time yg listening and writing tu bley blasah je kaannnn.. tp yang paling best masa nak pegi muet tu boleh x bangun pg plk kan.. kelam kabut ko.. nasib baik sempat.. huhu..  btw GUD LUCK FARAHIN FOR YOUR MUET

Thursday, October 6, 2011

KERJA SUDAHH

SALAM,

dah bekerja juga akhirnya.. walaupun macam malas nak kerja and sangat2 seronok duduk rumah, tapi kita kena melakukan sesuatu yang berfaedah.. hahaha.. just keje biasa2 je.. walaupun tak seberapa tapi boleh digunakan untuk mencari pengalaman...

Saturday, September 3, 2011

raya come and go

selamat hari raya semua!! walaupun dah masuk raya ke 6 tapi still raya kan?? never too late.. tahun ni aku raya kat kampung ayah.. yang penting setiap rumah singgah mesti dapat duit raya.. awesome!!  but the most
best moment when all the family members dapat gathered sama-sama.. so sweet..

tak semua ada..  huhu

family members


i raya sampai JB tau.. tapi macam tak percaya bila singgah plaza angsana tempat tutup.. macam pelik bila shopping complex tutup masa first day raya dan tak bagi notis pun.. membazir bayar parking walaupun bukan aku yang bayar.. 

p/s: jalan jem di hari raya.. kthnxbye

Monday, August 8, 2011

humble brag

pernah dengar tak perkataan nih?? aku baru tahu masa tengok cerita NCIS-LA.. benda ni adalah habit kebanyakan orang.. termasuk aku.. huhu..


humble brag ini mengikut google bermaksud "a humble brag is basically a specific type of bragging that masks the brag in a faux-humble guise."..  ambik!! sebijik aku copy.. huhu.. dalam bahasa melayu ialah berlagak dalam nada merendah diri... contohnya, "malunya aku tumpahkan air kat peha jay chou".. sebenarnya bukan nak mention sangat malu tu, tapi jumpa dengan jay chou yang dimaksudkan.. kiranya dia nak orang tau yang dia dah jumpa jay chou.. ko mampu??


just follow twitter humblebrag kalo nak baca tweet2 berlagak dari orang lain.. so start from now, mari kita cakap berlapik-lapik.. tapi aku suka tweet yang nih "I find it hard to gain weight. Tips to get fat people! Go!" ko ingat ko kurus laa ye!!


p/s: beratnya nak bawak laptop pegi mana2, sakit bahu.. nasib baik ade Ipad 2 nih..







Saturday, August 6, 2011

ramadhan tiba lagi!!

perasan tak sekarang waktu berlalu macam pantas gila kan?? tak sempat nak kejar.. malam pegi siang, siang pegi malam.. kadang kadang masa tu wasted macam tu jer.. tengok sinetron plus cerita korea.. peluang untuk kurus semakin jauh.. sediiih!!

aku just nak cakap macam sekejap je aku rasa.. macam baru je lepas puasa dengan kawan kawan aku masa kat uitm tuh.. tp sekarang dah puasa lagi sekali.. setahun macam sekejap je kan.. tapi puasa tahun ni best dapat puasa penuh dengan family.. best!! tadi aku terlebih gula lepas tu dapat laa hidayah nak buat kek coklat tuh.. betullah setan dah kena rantai..

love,
paris hilton

p/s: skandal ajak buat video