Pages

Monday, February 28, 2011

hari ni kan ujan..

assalamualaikum,

tadi kan masa nak balik umah, hujan turun.. lebat gilak pulak tu.. masa keluar opis tadi tak ujan laa plak.. dah laa tadi kat opis rasa sunyi, sebab girlfriend tak datang sebab kabinet (???) so takde laa orang nak ngumpat.. sian kannn???

pastukan bile turun dari LRT, hujan turun mencurah-curah.. lepas tu payung tak bawak pulak dan tak tau laa kat mana kedudukan payung tu sekarang.. sedih kan?? lepas tu lagi sementara tunggu ujan berhenti pegi la beli ayam goreng uncle bob tu.. pastu makan laa sorang-sorang sambil tunggu hujan berhenti.. kalau hari-hari hujan macam mana laa hasilnya kan?? bukan setakat timbang kontena kata berat aku 50kg, timbang yang kat pasaraya tu pun boleh kata berat aku dua kali ganda dari tuh..


depressed sejak timbang aritu

masa tengah makan ayam dengan rakusnya tu kan ade kucing sibuk-sibuk kat situ jugak...terkelip-terkelip mata dia pandang kita tengah makan.. oii kucing!! ape ko ingat mate ko tuh lawa sangat nak tenung orang camtuh.. sebab tak suka ngan kucing tu kita tros balik umah ngan hujan yang tak berhenti lagi.. nak tau yang citer yang paling sedih.. sampai je kat umah hujan terus berhenti.. adeyh.. dari lebat terus takde air yang menitik langsung

Friday, February 25, 2011

badan saya penat @_@

assalamualaikum...

lama giler x type kat sini.. asyik type kat facebook je slama nih.. hehehe.. macam banyak je nak cerita tapi bile nak type malas.. hehehe lg..

practical training makin seronok!! siyes... tak tau laa nape tetiba semangat ktmb meresap dalam sanubari.. dulu macam lembik je kan nak pegi tapi sekarang dah ada semangat sket laa kot.. lagipun asyik jalan-jalan je kan.. tu yang suka tu.. proposal dah antar kat advisor.. hopefully sangat  x direject kan.. kalo nak reject pun reject sikit2 je laa, jangan reject sumer..

tapi seriously badan penat.. camner nak gambarkan ek?? kte bley tido kat mana-mana posisi je sekarang.. kerusi dalam lrt pun dah rasa empuk sekarang.. aiyohhh macam mana nih.. macam mana nak jadik coming soon career women nih??  adeyh.. nnt i beli supplemnet ea.. huhu..

lepas tu kan, rasa macam dah jadik clumsy sket.. eh bukan clumsy banyak je... many stupid thing happen.. isshh tak suka.. sampai ngan pak cik kedai makan pun boleh kenakan aku.. hampeh punya pakcik.. tak suka lg..


saya dah matang sekarang


Saturday, February 19, 2011

grenade- bruno mars




Easy come, Easy go
That's just how you live oh
Take, take, take it all
But ya never give

Should've known
You was trouble
From the first kiss
Had your eyes wide open,
Why were they open? (Oh)

Gave you all I had
And you tossed it in the trash,
You tossed it in the trash you did
To give me all your love
Is all I ever asked
'Cause what you don't understand is
I'd catch a grenade for ya (yeah, yeah, yeah)
Throw my hand on a blade for ya (yeah, yeah, yeah )
I'd jump in front of a train for ya(yeah, yeah, yeah )
You know I'd do anything for ya(yeah, yeah, yeah) Oh, oh,
I would go through all this pain,
Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for you baby
But you won't do the same
No, no, no, no

Black, black, black and blue
Beat me till I'm numb
Tell the devil I said "hey"
When you get back to where you're from

Mad woman, bad woman,
That's just what you are, yeah,
You'll smile in my face then
Rip the brakes out my car

Gave you all I had
And you tossed it in the trash
You tossed it in the trash, yes you did
To give me all your love
Is all I ever asked
Cause what you don't understand is
I'd catch a grenade for ya (yeah, yeah, yeah)
Throw my head on a blade for ya (yeah, yeah, yeah)
I'd jump in front of a train for ya (yeah, yeah, yeah)
You know I'd do anything for ya (yeah, yeah, yeah) Oh, oh
I would go through all this pain,
Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for you baby
But you won't do the same

If my body was on fire, ooh
You'd watch me burn down in flames
You said you loved me you're a liar
Cause you never, ever, ever did baby...

But darlin' I'll still catch a grenade for ya (yeah, yeah, yeah)
Throw my head on a blade for ya (yeah, yeah, yeah)
I'd jump in front of a train for ya (yeah, yeah, yeah)
You know I'd do anything for ya (yeah, yeah, yeah) Oh, oh
I would go through all this pain,
Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for you baby
But you won't do the same.

No, you won't do the same,
You wouldn't do the same,
Ooh, you'll never do the same,
No, no, no, no


p/s: i do anything for you

Saturday, January 22, 2011

movie time..

heyyyy,

last thaipusam kan, i pegi mid valley ngan fifa... eh bkn.. i pegi mid valley sorang2 pastu jumpa dye dekat midvalley.. after solat subuh dah x tdo blk (semangat kann??) tp baring-baring je laa.. kena gerak awal pagi sebab nak tgk yang pkul 11.15 pg punya.. mengikut perjanjian dgn fifa pkul 8.30 mesti dah siap mandi dan pukul 9 dah mula keluar rumah.. gosh.. tapi kite kan manusia biasa.. tak terlepas daripada melakukan sedikit kesilapan.. huhu.. ok benda 2 jadik lain sket.. siap mandi pukul 8.45 pg.. keluar rumah 9.25 pg.. hehehe.. tersasar kan?? smpai kl sentral pkul 10.. than tnggu tren nak pegi mid stengah mati x de jugak.. than org 2 announce kate pkul 10.35 br ade tren.. omg.. kena jln laju-laju bile smpai mid..

bile dah sampai mid kena lari separuh berjalan untuk mencari fifa dekat wayang tu.. sian kat dye... pastu beli sarapan terus masuk panggung.. haha.. movie pertama yang kitorang tengok ialah:
the shock laybrinth
cter ni khas disyorkan kepada orang-orang yang ada masalah jantung ataupun ibu-ibu mengandung yang mengidam nak tengok cerita hantu.. tapi bagi orang yang sihat rasa macam nak bunuh diri duduk dalam tu.. ceritanya terlalu slow, lembap dan pening kepala.. kitorang tengok y 3D punya.. konon nak feel takut lebih laa.. adeyh.. tak membantu langsung.. nasib baik aku tak jadik sakai pegi tadah tangan nak sambut bulu-bulu pelepah yang jatuh tu.. 

sakai ngan spek mata 3D..

selepas abeh cerita tuh kitorang pun kuar dari situ dan buat-buat window shopping sambil kutuk-kutuk citer td.. tengok kasut kat vincci laa, tgk produk2 rambut dan segala bagai.. 45 minit dihabiskan sepenuhnya sebelum the next movie that is

 
khurafat!!!

cerita dye best giler laa.. syamsul yusuf anda sangat sangat sangat sangat sangat howt!!!!!! ok pingsan.. tapi takut dye masih bley dikawal.. terkejut-terkejut je laa..

last aktiviti kitorang pada hari tersebut ialah MAKAN!!! walaupun dan melantak segala bagai masa dalam wayang tengok khurafat tapi nak makan jugak.. kitorang try makanan korea kat the gardens..






   
lepas tu balik umah.. tak boleh balik malam-malam.. besok nak keje

Monday, December 27, 2010

aku dan keretapi

haiii,

utk pengetahuan you all kan, i skrg dah fanatik dgn keretapi.. dulu nampak kepala keretapi buat bodoh je..skrg kalo nampak kepala keretapi je dah tau sama ada tu blue tiger or dalian.. terer x? sekali tgk tren komuter tu je i dah tau 2 buatan negara mana, nelson Mandela punya atau x.. hehe.. dah tu je nak cakap.. sekian kisah berlagak untuk hari ini 

Friday, December 17, 2010

adoyaaaaaaaaaaaaiiii

hoii encik blog!!!

aritu dah dimaklumkan bahawa saya akan naik lokomotif atau bahasa saintifiknya kepala keretapi ataupun keretapi punya kepala.. nak cerita ke x?? rasa macam pengalaman tak berapa nak manis je.. lagipun tak amek gambar.. camner bley lupe bawak kemera.. so cter ni xde gambar.. sila gunakan imaginasi anda

yang best
  • best oo naik kepala keretapii.. macam nak picit je sumer button kat situ
  • sangat gayat dan jakun tapi segan nak tunjuk
  • aku suke.. hehe..dari dulu asyik blaja pasal 2 je tetiba dapat naik.. homaigod!!
  • ade aircon.. padan muke yang lelaki naik yang takde aircon
  • dapat belaja pasal landasan, traffic light ataupun semboyan and struktur keretapi..
  • rasa macam nak mintak keje jadik pilot train
tak berapa nak best
  • terhantuk masa nak naik benda tu
  • jatuh masa nak turun
  • aku rasa dah tak nak laa jadik pilot keretapi.. erk

Tuesday, December 14, 2010

setelah 2 minggu jdk warga kuala lumpur....

heii diary!!

masuk arini dah dua minggu aku menjalani latihan industri kat keretapi tanah melayu berhad (ktmb).. tau x ktmb 2 ape?? kalo tak tau maybe anda bukan warganegara malaysia..

ni logo nyee..

not bad laa kat sana.. actually my father pun keje kat company ni gak.. penat laa gak nak cover macho kat sini.. tp relax dulu.. lagi 17 minggu nak abeh praktikal.. hehe.. x sabo nak grad... aku just follow the flow je la kat sini.. tak kan nak merungut banyak plak kan.. diorang nak amek aku praktikal pun aku dah bersyukur.. dulu masa kat sekolah ade cikgu pernah cakap tak baik merungut tu tandanya kita tak bersyukur kat allah.. huhu terflash back plak.. ayah aku cakap kalo praktikal kat sini banyak keluar.. hehe.. banyak keluar maknanya banyak laa duit ayah kena kirim kannn? ngeh3x

aktiviti harian aku dah bertukar sejak aku praktikal kat sini.. aku bangun pukul 6 ok.. diulangi pukul 6.. tapi aku bangun dari katil dan menuju ke bilik air adalah pada pukul 6.15.. pastu pukul 7 lebih2 dah kena gerak nak naik keretapi letrik.. sekarang dalam badan aku penuh dengan kuasa2 elektrik.. biasanya aku tak breakfast sangat, bukan sebab tak sempat tapi takut nak buang air lak.. mana nak carik toilet dalam keretapi letrik tu plak kan.. tak ke naye 2..

besok dijangka diorang nak bawak kitorang bawak lokomotif.. eh bukan2x.. naik lokomotif je sebenarnya.. so lain kali kalo aku rajin aku sambung.. daaaaaaaaa